26 Ocak 2012 Perşembe

Eski Fotoğraflar


Uzun zamandır, ailelerimizin büyüklerinin eski fotoğrafları ile bir köşe yapma planlarım vardı. Sonunda salonun girişinin tam yanındaki dar duvarda planımı hayata geçirebildim.


Kimi 1930lardan, kimi 1940lardan bu siyah beyaz, hatta çoğu kahverengi-krem bu fotoğrafların arasına bizim düğün fotoğraflarından birini de siyah beyaz bastırarak katıverdim.


Duvarın merkezinde Kervan'dan aldığım beşli bir çerçeve var. Etrafındaki irili ufaklı diğer çerçeveleri buna uygun renkte boyayıp, eskitip, etrafına serpiştirdik.


Mümkün olduğunca simetri oluşturma işi eşimin hünerli ellerinden çıktı, süper bir iş çıkardı yalnız, sağ olsun.


Bir zamanlar taptaze birer fidan bu insanların hepsinin gözlerindeki o umut, o pırıltı, o gelecek günlerin bilinmezliğinin getirdiği belli belirsiz endişe, hayatı nasıl da özetliyor aslında, "umut et, bekle, ölmezsen güzel günler göreceksin". Aslında mottom şudur benim: "ölmediğin her gün güzeldir".

8 yorum:

  1. ne ğüzel bir köşe olmuş..

    YanıtlaSil
  2. Eski fotoğraflara bakmaya doyamam ben, kah hüzünlenir, kah içim pır pır eder ....
    Ne güzel bir köşe olmuş, anılarla dolu, hatta anı deyince, aralarına minik anı dolu objeler de serpiştirebilirsin, renk verir, mesela bir tespih, bir kolye, bir yüzük.... gibi :)

    YanıtlaSil
  3. Köşeye bayıldım.Çok nostaljik ama bir o kadarda zevkli olmuş canım.

    YanıtlaSil
  4. Fikir de çok güzel, uygulama da... Fotoğraflar ise ayrı güzel.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Bunu bende uzun zamandır yapmayı planlıyorum.çerçeveyi çok beyendim nerden aldığını açıklayabilirmisin
    Selam ve Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. harika bir fikir, çok zevkli olmuş.

    YanıtlaSil
  7. Herkese çok teşekkürler güzel yorumları için.

    Ah, sevgili Banu, süpersin,tam da aklımdan geçeni yazmışsın, ben de biraz annemin çekmecelerini karıştırıp bulduklarımı asmayı planlıyorum, bakalım ne ganimetler bulacağım.

    Sevgili Tintirişin Zembili, ortadaki beşli çerçeveyi Kervan Mağazası'ndan aldım. Diğerleri oradan, buradan, önemsiz, özelliksiz plastik ya da ahşap çerçeveler.

    YanıtlaSil
  8. çok beğendim eskiyi hatırlamayı sağlayan bir köşe,yaşanmış hayatlar hep göz önünde,ne kadar güzel
    kutlarım sizi sevgiler ve sağlık dolu günlerrr

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...