22 Şubat 2012 Çarşamba

Zencefilli Geyik Kurabiyeler


Evet evet biliyorum, yılbaşı geçeli çok oldu ama, geyikler sadece yılbaşında yaşamıyorlar ki, onlar da bizim bir kardeşimiz, onları da sadece bir gün değil, sık sık anmalıyız bence :)

Ben bu geyik süslemesini internette bir yerde gördüm, ben de denemesem olmazdı, hele de hazır glazürlerle pek bir kolay oldu, kurabiyesi de nefis olursa, ki benim tarifi tavsiye ederim, Şubatta bile geyikten vazgeçemezsiniz, demedi demeyin...

125 gr.Margarin    
1 su bardağı Toz Şeker    
1 su bardağı Pekmez    
1 Yumurta
4 su bardağı Un    
1 çay kaşığı Tuz               
1,5 çay kaşığı Kabartma Tozu
½ çay kaşığı Karbonat                                     
1 çay kaşığı Tarçın
2 çay kaşığı Karanfil                                       
2 çay kaşığı Zencefil
Renkli Glazür


Margarin küçük küçük kesilerek, tüm malzeme yoğurulur. Buzdolabında 1 saat bekletilir. Hamur açılarak bardak yardımı ile daireler kesilir. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilerek 175 C fırında 20 dak. Pişirilir. Fırından alınınca 10 dakika soğutulup, üzerine glazürle süslemeler yapılır.

Benim bu kurabiyem o kadar takdir topladı ki, yeşilli kırmızılı süslediğim bir kavanoz içinde hediye olarak bile götürdüm. Glazür kuruyunca sertleşiyor ve kurabiyeler üst üste gelse bile şekli bozulmuyor, tam hediyelik yani..



2 yorum:

  1. elifim ben geldim
    nasılsın canım
    kurabiyeden kahvemin yanına aldım
    mmmmm harika
    muhabbetle canım.
    :))))

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, çok güzel yapmışsınız elinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...