24 Mart 2012 Cumartesi

Baharat Raflarına Bahar Geldi


Ben çok severim çeşit çeşit baharatların renklerini, konularını ve kulakta hoş tınılar bırakan o esrarengiz adlarını. Aktarlarda kaybederim kendimi. Yaptığım yemeklerde de çok severim kullanmayı, tarçın, kişniş, kimyon, sizlerin de her gün kullandığı tüm o baharatları...

Bu yüzden aslında erzak dolabının raflarında da büyük boy kavanozlarda pek çok çeşit var, torbası ile satıldığı için öyle çok alınmış, ama iki kişilik bir ailede bir türlü sonu gelip de yenileri alınmayana :)

Daha az olanları, sıklıkla kullanıldıkları için daha el altında olmaları erekenleri koyduğum ocağın üzerindeki dolabıma bir baktım ki, çeşit çeşit kavanozlarla dolmuş taşmış, zamanla zevksiz, düzensiz ve renksiz bir hal almış. Bu gelen güzel bahara yakıştıramadım hiç. Önce o her biri ayrı telden çalan kavanozları kaldırdım attım.

Raflarıma plastik örtülerle süsler yaptım, yeni cam baharatlıklar aldım.


Üzerlerine bilgisayarda yapıp bastığım kırmızı kırmızı etiketleri yapıştırdım.


Kapaklarının kenarlarına sutaşları, kurdele güller yapıştırdım.


En çok da bu yeni tuzluk-biberliklerimi sevdim, renk renk çiçekleriyle.

Mutfak dolaplarımı yenilemişim gibi iyi geldi doğrusu baharat raflarımdaki bu bahar havası...

10 yorum:

  1. Gerçekten bahar gelmiş raflarınıza , ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ben de istiyorummm, benim dolaplarıma da bahar gelsin :))
    Ne güzel tertemiz ve düpdüzgünler, ellerine sağlık, ilk fırsatta ben de elden geçirmeliyim Baharat dolabımı... Güle güle kullan, sevgiler AYŞENUR

    YanıtlaSil
  3. bu ne güzel bir düzen,bayıldım ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ayy ne ğüzel olmuş.bende mutfağıma baharat rafı yaptırdım daha düzenlenecek:)))

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş, benimde el atmam gerekiyor ve ben de kaldırıp atmak istiyorum kavanoz türevi şeyleri.Özellikle senin o karabiber yazan kavanozlarını çok sevdim, benimkiler çekmece de durduğu için üstten bakış içinde uygun, bulurum inşallah Istanbulda belli bir mağazadan aldınsa bildirirsen sevinirim:)Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tertip duzen bir baska oluyor,,,,,,
      cok neseli olmuslar
      baharatlari bende cok seviyorum
      degisik kullanmassamda hepsinden bulunduruyorum
      ellerine saglik,iyi gunlerde kulan insallah

      Sil
    2. Ben bunları şu ucuzluk pazarı vs. diye açılan yerler var ya, oranın birinden aldım, bir kaçına bir göz at, birinde görürsün mutlaka, umarım da bulursun, kolay gelsin.

      Sil
  6. öyle güzel olmuş ki, cıvıl cıvıl insanın içi açılıyor ama son kullanma tarihi takibini nasıl yapabiliriz?be ne minik baharat kavanozları aldım ama bu takibi nasıl yapacağımı bulamadım:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Martha Stewart'ın sitesinde görmüştüm, derin dondurucuya koyduğu opşetlerin üzerine etiketler yapıştırıyordu, bu şekilde çocukların okul etiketlerinden alıp, son kullanma tarihlerini yazıp kavanozun arkasına veya alt kısmına yapıştırabilirsin, sonra da gerekirse yerinden kolayca çıkar o etiketler. Belki bu yöntem hoşuna gider, bir dene istersen..

      Sil
  7. çok güzel rengarenk olmuş tam bahar gelmiş :)) ellerinize sağlık .....

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...