7 Nisan 2013 Pazar

Çikolatalı Şekerleme


Bu tarifteki şekerlemeyi bir defa deneyin, bayram için mutlaka yapmak isteyeceksiniz. Çikolata gibi, ama daha yumuşak, lokum kıvamında, ama daha sert. En önemlisi de sizin elinizden çıkma, sizin kalitesini belirlediğiniz malzemelerden yapılma..

1,5 su bardağı Toz Şeker    
1 çay bardağı Esmer Şeker    
60 gr.Bitter Çikolata    
3 çorba kaşığı Glikoz          
125 ml.Krema                       
1 kahve fincanı Süt
40 gr.Margarin

Bir tencerede şekerler, çikolata, glikoz, krema ve süt pişirilir. Kaynama başlatınca altı kısılarak koyulaşması için 10 dak. süre ile pişirmeye devam edilir. Ocaktan alınıp, karıştırmadan içine yağ eklenir. 20 dakika bekletildikten sonra tahta bir kaşıkla birkaç defa karıştırılıp, içine yağlı kağıt serilmiş dikdörtgen bir kalıba dökülür. Üzeri kapalı olarak oda sıcaklığında 3 saat bekletilir. İyice soğuyup katılaşan karışım kare kare kesilerek servis yapılır. 

Afiyet Olsun.

2 yorum:

  1. Harika gözüküyor, bayram -seyran yaparım ki ben bunu :) Glikozu bilemedim sadece, nerden bulmalı acep :)
    Teşekkürler
    Afiyet bal şeker olsun (lütfen kilo olmasın ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pasta malzemesi satan yerlerden alıyorum, Eminönü'nde var, Kadıköy'de var. Ama ayrıca kendi kulllanımları için bulundursalar da bütün pastanelerde de var, sonuçta azz, çok ama çook az kullandığımızdan, tanıdık bir pastaneden de birazcık alabilirsin sanıyorum..

      Sil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...