22 Mayıs 2013 Çarşamba

Yeni Eskitmeler


Eski fotoğraflar deyince, hele de ailede onları bir köşeyi asıp, değerlendiren tek kişi olunca, yenileri ekleniyor günden güne, benim duvardaki koleksiyon genişledikçe genişliyor. E hepsini benzer renklerde boyayıp, eskitiyorum ya, ha bire eskitmelerime yenileri ekleniyor... 


Duvarımızın son hali buydu, yeni fotoğraflar da, eskitilmiş yeni çerçeveleri içinde buraya eklenecekler...


Bir çerçeveyi kaşmir rengi ile boyadım, aslında kahverengiydi..Kenarında da fotoğrafta gördüğünüz metal süsler vardı..İki kenarına ahşap motifler yapıştırdım, eskitme medyumu ile de şöyle bir süpürme yaptım ve son olarak da zımparaladım. İçindeki fotoğrafın tarihi 1941.


Bu kahverengi çerçevenin üzerine boyutlu boncuk boyanın simlisi ile desenler yaptım. Tüm çerçeveyi yine kaşmir rengiyle boyayıp zımparaladım. Boyanın altından kahverengilerle birlikte, simler de çıktı...


Bu plastik çerçeve, buzdolabı magneti olarak satılanlardan. Plastik olduğundan öncelikle parlak yüzey astarı sürdüm. Sonra kaşmir rengiyle boyadım. Kenarına dantel yapıştırıp, danteli de aynı renge boyadım. Sonra hem çerçeve, hem de dantelin üzerinden eskitme medyumu ile geçtim. Çerçevenin bazı yerlerine kahverengi boya ile hafifçe dokundum..Algı yanılması, kahverengiler alttan çıkmış gibi görünüyor ama, üstten dokunuşlar aslında...


Bu çerçevede, evdeki pek çok kahverengi boyadın çeşitli katmanlar kullandım. Biraz da mermer efektli boya sürdüm. Zımparalayınca bazı yerlerde o boyanın beyaz tanecikleri alttan çıktı ve hafif küflü bir hal aldı çerçeve... Hey Allahım, eskiden gördük mü temizlerdik bu küfleri, şimdi kendimiz küf yapıyoruz, ne günlere kaldık cık cık cııkkk :))


Bu çerçevede boyanın üzerine daha koyu bir tonda stencılla hafif desenler yapıp öyle zımparaladım, desenleri zamanla bozulmuş bir çerçeve oldu, eee, 1967'den kalma, eskiyecek artık o kadar :)) 

3 yorum:

  1. elinize sağlık çok hoş olmuş :)
    takibe aldım bloğunuzu bana da bklerim
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ne kadar güzel olmuşlar resimlerle çok uyumlu olmuşlar.Nostalji köşesi gibi ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Eski resimlere rengiyle, eskitme tarzıyla ne kadar yakışmış çerçeveler..Çok sevdim...

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...