17 Temmuz 2013 Çarşamba

Peynirli Anzac Bisküvisi


Peyniri bol, güzel bir tuzlu kurabiye..Basit de aynı zamanda.. Adı niye Anzac bilmiyorum, tarifi böyle kaydetmişim, uygulamışım...Anzac biliyorsunuz Çanakkale Savaşı'na katılan Avustralya ve Yeni Zelanda Kolordusu..Onlar buraya neden gelip savaştıklarını hiç bilmediler, biz de bu kurabiyenin adının nereden geldiğini bilemeyeceğiz belki de..

1 su bardağı Yoğurt     
1 su bardağı Sıvı yağ           
1 çay kaşığı Tuz     
1 pk.Kabartma Tozu
4 su bardağı Un            
1 su bardağı Lor Peyniri    
 2 çorba kaşığı Kıyılmış Maydanoz

Bir kapta lor ve maydanoz karıştırılır. Başka bir kapta yoğurt, yağ, tuz, kabartma tozu ve un yoğurulur. Greyfurt büyüklüğünde toplar koparılarak merdane ile dikdörtgen şekilde açılır. Üzerine peynirli karışımdan 2 çorba kaşığı serpiştirilerek uzun kenarından sarılıp rulo yapılır. Rulolar 1,5 cm. eninde dilimlenip, yatık vaziyette yağlanmış tepsiye dizilir. 175 C fırında 30 dak. Pişirilir.      

Afiyet Olsun..

Bu arada, konu açılmışken, tam da jilet olacakken, ki biz tarihimize genellikle böyle davranırız biliyorsunuz, Tarsus Belediyesi tarafından alınıp, sergilenen Nusrat Mayın Gemisi'ni hatırlayalım. Tarsus'a gittiğimde gezdim, o taraflara yolu düşenler, gitmeyi, gezmeyi unutmayın...Bu da daha detay bilgi isteyenler için ...


8 yorum:

  1. Havuçlu, baharatlı kekime eşlik etmek üzere, tarih not alınmıştır:)) Teşekkürler.
    Not:Kekim şiddetle tavsiye olunur!Tarifi bloğumda var.

    YanıtlaSil
  2. çok severim ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. neden hep yemek tariflerine bakasım var ki.çok güzel görünüyor.afiyetle inşaallah:)

    YanıtlaSil
  4. Farklı blogları izlemenin güzelliği... Bir tuzlu tarifi bulayım derken karşımda. Hemen mutfağa gidiyorum. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. Not ettim. Mutlaka deneyeceğim bir kurabiye bu.
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ben tarsusluyum o güzelliği biliyorum yüzüne bakmayanlar şimdi o gemiyi elimizden almaya çalışıyorlar paylaştığını görünce çok sevindim sevgilerimle

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...