25 Temmuz 2013 Perşembe

Salkım Hanım


Kırmızı-beyaz pötikarede direnişimiz devam ediyor :)) Piknik için oluşturduğum servis takımları o kadar hoşuma gitti ki, kış aylarında da onları evin içinde kullanmak için, takıma bir de örtü ekledim. Kırmızı ağırlıklı üzüm salkımları ile süsledim beyaz ve kareli duck kumaşla diktiğim runner'ı..Bir de üzüm taneleri gibi sallanan ponpon sutaşıyla..


Hep söylüyorum, nedense bu aralar minik şeyler işlemek iyi geliyor bana, rahatlatıyor, hafifletiyor. Bir şeyi tamamlamak, sonuca ulaştırmak, çözmek duygusu veriyor galiba. Çünkü şu aralar yine sağlık sorunları ile boğuştuğumuz günler..Doktor randevusu, hastane krokisi çalışmadığımız anların tek kurtarıcısı bu minik işlemeler..Ama hayat, uğraşma boşuna, yoramayacaksın bizi bunlarla, biz onu da iyileştireceğiz, olumlu bakmayı hiç bırakmayarak ona da moral vereceğiz, sonra gülen biz olacağız yine, bekle de gör... 

Duck kumaşının üzerine kanaviçeyi nasıl işlediğime gelince...Bir parça keteni kumaşa teğelleyip kanaviçeyi işledim, sonra keteni söktüm. Kumaşın üzerinde kalan motif kabarık kabarık oldu, gayet iyi bir yöntem yani. Sevgili Cafe Mola "kanava"dan bahsetmişti, çoook sağ olsun, onun verdiği detaylarla artık keten yerine kanava kullanacağım..Gençliğimin bu çok kullanışlı kumaşını uzun zamandır, sanıyorum ben tarif edemediğimden, bulamamıştım ve böyle çözümler geliştiriyordum işte...Ama, hayat bak, burada da yenemedin beni, nasıl da ayağıma getirdi Allah bu kanava mevzuunu, nasıl da buldum? Kork benden hayat, kork benden...


13 yorum:

  1. Hayırdır Elifçim, inşallah çabucak geçer gider hastalıklar, düze çıkarsınız tez zamanda...
    Mavi delikli tül gibi bişeyle işliyoduk ya biz ortaokuldayken kaneviçeleri yastık kılıflarına, hani metreyle alınıyodu, aynı senin yöntem gibi işte, iş bitince çekiveriyodun iplikleri, onun adı kanava mıymış?
    Çok zarif olmuş işlemelerin, ellerine sağlık, bayıldım üzümlerine... Güzel günlerde-pikniklerde kullanılsın...

    YanıtlaSil
  2. Evet evet, benim bir türlü anlatamadığım o mavi kumaş kanavaymış, ama şimdi beyaz renkte yapıyorlarmış galiba..

    Biz yaşlandıkça, anne babalar daha çok yaşlanıyor, arıza vermeye başlıyor her yerleri..Ne yapalım, her yaşın olayı ayrı demek ki, çok teşekkür ederim iyi dilkerlerin için.

    YanıtlaSil
  3. çok tatlı bir örtü olmuş.pötikare hep güzel duruyor zaten.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. İnce ince ne kadar güzel işlemişsiniz, ellerinize sağlık, nefis olmuş...

    YanıtlaSil
  5. Hayırdır Elifciğim?
    Nazar mı değdi sana ?

    Kanava beziyle işlemeyi hiç sevmiyorum ben ama duck ketene işlemek için başka yol da yok . Bu runner çok güzel olmuş ,ellerine sağlık arkadaşım !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göze geldik galiba, annemizin gözüne geldi daha doğrusu, ama nazardan çok yıllar değiyor insana, yaşlılık hastalıkları işte..Çook teşekkürler, yalnız olmadığımı bir kez daha hissettirdiğiniz için.

      Sil
  6. o kadar sirin duruyorki:)
    yuregine saglik

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık, ne güzel olmuş. Kırmızı inanılmaz canlandırıyor değdiği her yeri. Salkımlar da cuk oturmuş hani:)) Bu arada geçmiş olsun umarım ciddi birşey yoktur:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, annemizin gözüyle ilgili bir şeyler işte, bakalım, çok teşekkür ederim iyi dileklerin için.

      Sil
  8. Nasıl güzel ,nasıl zarif olmuş.Ellerinize sağlık,güzel günlerde kullanın İnşallah...

    YanıtlaSil
  9. Canım, senin piknik takımların buysa evdekilere inanamıyorum :)
    Gerçi evde de kullanıyorum demişsin ama, gerçekten bunlar harika olmuş. Ben de bunları piknikte kullanamazdım :)
    Ellerine sağlık canım...Çok hoş görünüyor...
    Bu arada çok geçmiş oldun.
    Sevgiler gönderiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dileklerin için çook teşekkürler..

      Blogdan bakınca öyle görünüyorsa ne güzel, yoksa benim ev halim de sizinkinden pek farklı değil, insan neler istiyor da, ev hali işte, o kadar şık, o kadar cicili bici,li olamıyor her zaman ne yazık ki, kısmet bir daha ki sefere :))

      Sil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...