25 Ekim 2013 Cuma

Nostalji Köşesine Nostaljik Örtü


Eski aile fotoğraflarını astığım köşeyi hatırlarsınız. O, ailenin yeni kuşaklarının bazılarının adını bile hatırlamadığı insanlar, en azından evin salonunda baş köşede anılmayı hak ediyorlar bence...En azından bunu borçlu olduğumu hissediyorum. Mezar yerlerini bilmediğim, mesafelerden dolayı gidemediğim, anne, baba, hala, amca vs. sıfatları dışında huylarını, zevklerini, hayallerini, ümitlerini hiç bilmediğim, çoğunu karşı komşudan bile daha yüzeysel tanıdığım tüm bu eski insanlara... 


Salonun genelinde pek örtü kullanmadığımdan bu köşede de bir şey yoktu ama, bu köşenin ruhuna uymadı pek o "minimalizm". Hep bir şeyler arıyordu gözüm o duvar rafının üstünde. Sonunda bir parça ketenin kenarlarına dantel geçirdim, rafın ölçülerine tam uygun bir örtü hazırladım. 

Renkler ise, bana hep çocukluğumu hatırlatan o bordo-kırmızı-turuncu arası renk, salça rengi gibi, koyu somon gibi, adını anlatamadığım ama benim yaşımdakilerin mutlaka hatırladığı o renkler.. 


Motifler Elişi dergisinin 2010 Ekim-Kasım sayısından..Tabii küçük örtüme motiflerin birazını kullandım, fotoğraf dışında göz kamaştıran bir şey olmasın istedim bu köşede :))


Yapraklar balık sırtı, papatyalar rokoko..Bildiğim teknikler değildi, okudum, denedim, öğrendim..İnanın örtünün dikişi işlemesinden uzun sürdü..Olsun, evimin bayram hediyesiydi bu, değdi...


6 yorum:

  1. Eskilere rahmet dileyeyim önce...
    Çok zarif bir örtü yapmışsın, ben de nakış bilmiyorum ama arada kendi çapımda bişeyler deniyorum, o bakımdan nakışların tekniklerini yazman iyi olmuş, araştırayım bi :)
    Ellerine sağlık Elifçim, çok yakışmış yerine :)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten değmiş, harika çıtır çıtır parçalar var evinizde:)) çok beğendim, ellerinize sağlık Elif Hanım.

    YanıtlaSil
  3. çok hoş olmuş.uğraştığınıza değimiş.sevgiler

    YanıtlaSil
  4. En sondaki iğne oyası çerçeveye bayıldım. Bunca yıldır bu kadar iğne oyası yaparız kardeşlerimle. Artık benimde böyle güzel bir çerçeve bulup içine iğne oyalı tablo yapmam lazım Ellerine sağlık örtünede bayıldım

    YanıtlaSil
  5. Çok zarif olmuş herşeyiyle. Renklerini çok beğendim; bu örtüye sanırım en yakışacak renkler bunlardı. Güle güle ve uzun zaman kullanılsın dilerim. Ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Beğenmenize çok sevindim, işlemesi zevkliydi, bu yorumları sizlerden duymak daha da zevkli..

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...