16 Ocak 2014 Perşembe

Beyaz Gondol


Neyse, bugün biraz kışa döner gibi olduk da, neşemiz yerine geldi..Yılbaşı süslemelerini de kaldırma günüydü bugün..Evin o eski, sade halini bayağı özlemişim..

Sonra hemen sahile koştuk, kapalı ve serin havada iyot kokusuyla bir yürüyüş ve sıcacık kestaneler...Kışı seviyorum, sonbahar duymasın ama..Bostancı insana Bağdat Caddesi'ndeki bir alışveriş gününü kumsalda bir yürüyüşle tamamlama, hatta sıcak havalarda ayaklarınızı denize sokarak çay içerken, martılarla sohbet etme imkanı tanıyor...Ama kışsa, hava kapalıysa iyice, hafta içiyse bir de, hani uygun saatini de tutturursanız, o sessiz sahil boyu sizin gibi bir kaç kaçak ve sürekli neşe içinde birbiri ile oyunlar oynayan bir grup köpeğin oluyor sadece.. 

Geçelim gondola...Şu klasik gondollardan biriydi, bir zaman gümüşlerle birlikte kullanmıştım evin dekorasyonunda, zamanla parlatmaktan çok bunalıp hepsini kaldırdığımda ağabeyimin bu hediyesini hep sakladım..Aklımdaydı ne zamandır, beyazlatmak, beyaza boyamak ve yemek sofralarında ekmek sepeti olarak, çay sofralarında kurabiyelik gibi kullanmak..


Parlak yüzey astarı ile kapladım önce, bir kat sürmek yetti..Sonra da kah tamponlayarak, kah fırçayla, kat kat ve de kat kat, hatta kat be kat boyadım beyaza..Kabartma desenlerin olduğu kısımlara da biraz sarımsı renkle, Taffy kullandım ben, biraz sararmış görüntüsü verdim, eskitir gibi..O çiğ beyazlığa iyi geldi, renk oturdu sanki. Sonra da vernik işte..Kar daha gelmedi, yine Şubat'a kadar bekletecek galiba bizi ama, benim kar beyaz gondolum var, olsun bekleriz..




5 yorum:

  1. evet değişik olmuş,güle güle kullan,bu ara bütün bloger larda beyaz tutkusu var
    :))

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş...
    güle güle eskit elifcim... (bilirim bunlar hiç eskimez.... :) )

    YanıtlaSil
  3. Çok seviyorum beyazı bi de kolay kapatsa iki katta bembeyaz oluverse neolur sanki.Bu haliyle çok daha şık ve toprak tonlarındaki ortama çok daha uyumlu olmuş gondolunuz ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Aaa ne kadar yaratıcı bir fikir canım tebrikler doğrusu :) benzer gondol bende de vardı ve ben aman ne işe yararki zaten deyip anneme postalamıştım meğer üzerinde biraz düşünmek gerekiyormuş.
    Harikasın canım arkadaşım, eminim evine de çok yakışmıştır. Yeni haliyle iyi günlerde kullan.
    Sevgiler kocaman...

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir fikir.. benim de öyle çok gümüşüm var ki parlatmaktan sıkıldığım...

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...