20 Ocak 2014 Pazartesi

Güllü Kahveler


Yok yok, sadece ikram güllü, yoksa kahveler damla sakızlı, çikolata bitter, sohbet koyu...


Bir eşle sohbet, koyuysa, tatlıysa, laf lafı açıyorsa, suçlamadan konuşuluyorsa, aşağılamadan hatırlatılıyorsa, alay etmeden ikaz ediliyorsa, yaftalamadan öylece kabul ediliyorsa, alışkanlık yapıyor. Ve bu alışkanlığın bazı ritüelleri oluyor, çay saati gibi, kahve keyfi gibi, çekirdek çitlemek gibi, belki de çorba içmek gibi...Ve yanınızdaki eşinize olduğu kadar, birbirinizi hala tanımaya devam ettiğiniz ve birlikte gelişmenizi sağlayan sohbete saygı duyduğunuz kadar, o ritüeller de saygı gerektirir.

İşte bu tepsi ve tepsi örtüsü o amaçladır. Yıllar önce desenine vurulup aldığımız bu ikili fincan takımını (yoksa aynı desendeki kutusuna mı vurulmuştum ben?), eşimin bana çikolata getirdiği bu gümüş tepsi ile kullanıyordum zaten..Yıllar önceden kalma bir heyecan, heves, umut, belirsizlik, belki de korku taşıyan bu tepsi ile..Şimdi bir de fincanların deseninde ve renklerinde keten tepsi örtüsüyle tamamladım. Ketenden diktiğim örtünün kenarına iki sıra da dantel diktim. Güller yine rokoko, çok seviyorum, çok kolay ve hoş geliyor bana rokoko güller..Elişi dergisinin 2011 Ocak-Mart sayısından...

Şimdi durun, sohbet kaçacak, kahveler soğuyacak, her sohbetimizde beni bir defa daha şaşırtmayı, kendisine hayran bırakmayı ve en yeni esprileri ile güldürmeyi başaran artık orta yaşını geçmeye başlayan delikanlım, balkonumuzdaki kahve köşemizden seslenecek şimdi, bana müsaade, gitmeliyim... 



10 yorum:

  1. çok şık bir sunum kahve her zaman özeldir

    YanıtlaSil
  2. Ayyy ayyy muhtesem gorunuyor yaninda minik gullu lokumlar tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  3. Bu güzel kahveli sohbetleriniz hep daim olsun inş. örtünüz de çok şık...

    YanıtlaSil
  4. Kahve her zaman özeldir ! Çay herkesle her şekilde içilir- yolda, inşaatta, ayakta... Ama kahve öyle mi ? Kahve içeceğimiz insanı seçeriz önce. Sohbetinden, suretine bakmaktan zevk aldığımız insanlarla kahve içeriz.
    Allah ağız tadınızı bozmasın. Ne mutlu ki birbirinizin kıymetini biliyor ve bunu sürdürmeye önem veriyorsunuz. Yoksa tek taraflı olsa, uzun sürmez bu çabalar.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. sunum harika kahvenin tadıda kiminle içtiğinize bağlı derim ben muhabbetiniz bol olsun :)

    YanıtlaSil
  6. Sohbet eşliğinde, keyifle içilen lezzetli kahveleriniz daim olsun...

    YanıtlaSil
  7. bayıldım-fincanada-örtüyede.ama-en-güzeli-hoş-sohbet...takipteyim.sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Canımm Allah huzurunuzu bozacak hiçbir şey yaşatmasın dilerim, zira kahveler tatsız ve sohbetler anlamsız olur. Ellerine sağlık, rokoko ismi gibi güzel gül motifleri çok zarif duruyor, renkler bir harika.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. çok güzel çok zarif... bu iğneyle yapılan çiçekleri öğrenebileceğimiz bir site falan varmı acaba....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Kaplan'ın El Nakış Teknikleri kitabından çok faydalanıyorum, tavsiye ederim. İnternetten bulup satın almıştım, çok faydalı, çok detaylı fotoğraflarla anlatıyor pek çok tekniği..

      Sil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...