16 Şubat 2014 Pazar

Çilekli Cheesecake


Bugünkü planım, ev..Evden hiç çıkmadan, hatta uzandığım yerden bile doğrulmadan dergi okuyacağım, İtalyan yemek dergilerimin eski sayılarını tekrar tekrar hatmedeceğim, göz ucuyla televizyondaki yemek kanallarına bakacağım, kahve içeceğim, yine uzanacağım. Uzuuun bir gün olacak yani benim ve bedenim için..

Bu keyfi hak etmek için tabii dün geceden çalışmalara başladım. Kahvenin yanına bir şeyler lazım olacak, biliyorum huyumu çünkü..Orada burada çilekler belirmeye başlamışken, kaçırmamalı, çilekli bir şeyler yapmalıydım, yaptım..Anlatıp hemen kaçıyorum, dergiler bekler beni, tarifler, yeni yeni denenesi tarifler... Herkese mutlu, huzurlu ve sakin bir pazar diliyorum..

Tabanı: 
1 pk. Yulaflı Bisküvi     
45 gr.Eritilmiş Margarin     
1 çorba kaşığı Kakaolu Fındık Kreması     
1 çorba kaşığı Toz şeker     
1 çorba Kaşığı Kakao     
Tuz
Üzeri: 
250 gr.Çilek     
2 çorba kaşığı Toz şeker     
1 pk.Vanilya     
2 Jelatin     
225 gr.Labne Peynir     
½  çay bardağı Pudra Şekeri     
½ çay bardağı Hazır Krema    




Taban için tüm malzemeler rondodan geçirilip, kelepçeli bir kek kalıbının tabanına yayılır. Buzdolabına kaldırılır. Çilekler püre yapılıp küçük bir tencereye alınıp, içine toz şeker ve vanilyanın yarısı eklenip ısıtılır. İçine jelatinler atılıp, eriyene kadar karıştırılır ve soğumaya bırakılır. Bir kapta peynir, pudra şekeri, krema, kalan vanilya ve çilek püresinden ¾ çay bardağı çırpılır. Bisküvili tabanın üzerine yayılır. Kalan çilek püresi de en üste dökülüp, buzdolabında 1 gece bekletilir. Servis sırasında çikolataya batırılmış çileklerle süslenir.

Afiyet Olsun.


6 yorum:

  1. Harika gözüküyor,iyi dinlenmeler Elifciğim..

    YanıtlaSil
  2. mmmm benim gibi hem çilek hem de cheescake delisi biri için mükemmel... eline sağlık ve tarif için de teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Nasıl da severim çileği hele bi de cheescakeki süslüyorsa mis kokusuyla,buruk kırmızı tadıyla.Nefis görünüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. bayılırım ve bende sureklı yaparım ellerınıze saglık sevgıler

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...