7 Ekim 2014 Salı

Çapraz Çörekler


İyi günler çörek severler..

Bu yıl da benim için hayli zor geçti, biliyorsunuz. Artık daha yalnızız bayramlarda, sağlığımıza daha çok dikkat etmemiz gerekiyor bir de tüm yaşanan ayrılıkların yanı sıra..Ama yaşamı bırakmak, küsmek de ne mümkün..Bayram gelince sevinilecek, acıkılacak, yenilecek, gülünecek..O son dakikaya kadar elimiz mahkum, nefes alınacak..

İşte bu duygularla karmakarışık bayramın son günü için baharatlı, hoş kokulu bir şeyler istedim. Biraz da mayalı olsun dedim, yumuşacık. Şekersiz ama tatlı olsun dedim. Kuru meyveler istedim, biraz da incecik glazür..

Sadece bayrama değil, sonbahara çok yakışacak bir tarif bu. Anna Olson'dan..Çok pratik, tek zor yanı, yemek için beklemesi:))

¾ kahve fincanı Ilık Süt     
2 tatlı kaşığı Instant Maya     
1/3 kahve fincanı Toz şeker    
3 Yumurta     
1 çay bardağı Sıvı yağ     
4 su bardağı Un     
3 çay kaşığı Tuz     
½ çay kaşığı Tarçın    
¼ çay kaşığı Karanfil     
¼ çay kaşığı Yenibahar     
1 çay kaşığı Muskat     
1 çay kaşığı Limon Kabuğu Rendesi     
3 kahve fincanı Kuru Üzüm     
¼ kahve fincanı Kuru Meyve Karışımı
Üzeri için: 
3 çay kaşığı Su    
½ kahve fincanı Toz şeker     
Vanilya
Glazür: 
¾ kahve fincanı Pudra Şekeri     
1 çorba kaşığı Süt   

Hamur malzemesi yoğurulur ve üzeri kapalı olarak oda sıcaklığında 90 dak. bekletilir. Hamur dörde bölünüp, her parça tekrar dörde bölünür. Yuvarlanıp, yağlanmış fırın tepsisine dizilir. Yine oda sıcaklığında 45 dak. Daha bekletilir. 175 C fırında 30 dak. Pişirilir. Bu arada bir cezvede su, şeker ve vanilya ısıtılır. Fırından çıkan çöreklerin üzerine sürülerek, soğumaya bırakılır. Bir kasede sütle pudra şekeri karıştırılıp, çöreklerin üzerine çay kaşığı ile gezdirilerek süslenir. Çöreklerin üzerindeki glazür kuruduğunda servis yapılır.

Afiyet Olsun.

Not: Sevgili Nurdan'ın (Nurdan'ın Yeri) etiketlerim için olan önerilerine bayıldım. Ama en çok da anahtarlıkta kullanımı fikrine..Çok orijinal değil mi? Sanki o iş için özel yapılmış gibi olmaz mı etiketlerim? Bu bahaneyle anahtarlığı da mı yenilesem? Ah Nurdan'ım, neler açtın sen başıma benim :)) 

1 yorum:

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...