20 Kasım 2014 Perşembe

Ne Giyeceğiz Şimdi?


Şimdi, yani bu kış, yani evde, evin içinde değil sadece çalışmayan biri olarak gezerken, çarşıda, pazarda, adada, modada ne giyeceğiz derseniz, bende cevaplar hazır..Hatta ne giymeyeceğimin cevapları daha çok hazır ama bayağı uzun bir liste, tamamını anlatmaya zaman yetmez..

Kısaca bahsedeyim, savaşı eksik olmayan bu dünyada, militer bir şeylere her zaman yer oluyor. Bu yüzden yine kamuflajlı, yeşilli bir şeyler giyeceğiz. Yeşil gözlerimin renginde olduğundan, o asker yeşilinden bayağı var dolabımda, bir kaç kamuflaj desenle kombinlendiler mi tamamdır..Eşimin asker künyesi de duruyor hala, onu da kolye yapabilirim mesela..Nasılsa düştü artık künyeden..Asker postalına kadar götürmedim işi ama, biker botlarla falan idare edip gideceğiz bir emekliye en yakıştırdığım tarzlardan biri olan bu tarzı..Malum bizim olayımız da hayatla savaş hali.:))

Kot pantolonlar, yeni neslin deyimiyle jeanler zaten ev hayatında üniforma haline geldiğinden ve ben ekoseli gömlekleri çok sevdiğimden, dolapta eski zamanlardan kalma bir kaç da kovboy çizmem-botum olduğundan, kovboy da olabileceğim bu yıl sıkça..Kendime deri bir de kızılderili bilekliği aldım bu sabah..Tüylü-boncuklu biraz da kolye edinirsem, püsküllü çantamı taktığımla çayır-çimenlerde görebilirsiniz beni..

Deri ceketler eskimiyor, ya da diğer bir deyişle eskidikçe güzelleşiyor. Bu yüzden yatırımı deriye olanlar yaşadı, yine kot pantolonlar, altına şöyle troklu-zımbalısından bir bot, üstüne de deri ceket, tamamdır işte, şık olduğunuz kadar asisiniz de :)) 

Sonra 80'ler..Michael Jackson gibi kısa paçalı kumaş pantolonların altına ortaokulda, lisede giydiğimiz siyah kolej ayakkabıları ile, bir de ufak kutu çanta yanına, okula değilse de hayat okulunun bu kısmına yazılmaya hazırız. Rahat, şık, maskulen..Evdeki kumaş pantolonların paçalarını daraltıp kısaltarak bile uyum sağlayabilir insan bu modaya, sevdim..Yalnız önü yazılı onca sweatshirt'ten kurtulmakla hata etmişim geçen yıllarda, bak yine yıkılıyor ortalık..

Evdeysek hep sportif, hep maskulen gezecek değiliz ya, bu kısa paçalı pantolonların altına giyecek bir kaç da stilettomuz var evelallah..Yalnız yürüyüş ayakkabısı olarak değil tabii, yemek gibi, kahve içmek gibi az yürümeli, bol oturmalı aktiviteler için..Olsun, arada o da lazım..Bir Chelsea bot da edinilebilir bunun için, şöyle düz, kenarı lastikli botlardan hani..Ama artık ne varsa elde, bu yaştan sonra sıfırdan gardırop işlerine girişmek, ev tadilatından daha az yorucu değil, boş verin, moda gibi her yıl değişen bir şey için değmez o kadar yorgunluğa..

Aslalarımın başında ise oversize kabanlar geliyor, zaten çok ince-uzun değilim, iyice kardan adama benzemekten korkarım. Pançolar ise yine benim ebatlarımdakilerde yorgan hurcu görünümü yarattığından pek olacak gibi durmuyor. Beli açık, eteği miniler bir yaştan sonra insan kendini sıcak tutmalı, diye yanından bile geçmediklerimden. Taytlar da öyle, psikolojik mi bilmiyorum ama üşütüyorlar beni..Renk olarak ise iş hayatında sürekli kullandığım dolaptaki grilerimi, bordolarımı özgürlüğün sarhoşluğu ile dağıtmakla çok isabetli davranmadığım belli oldu, ufak tefek yatırım gerektiriyor işte. Son sözüm ise babetlere..Ah babetler, geniş ayaklarıma ve küçücük boyuma rağmen sizi seviyorum, uysun-uymasın giyeceğim işte..Kısa paçalı kumaş pantolonlardan dar kotlara, her şeye uydururum ben sizi..O dolaptaki kendisi uzun, topukları daha uzun çizmelerse, yine başka kışa kaldı vuslat, öyle acımasızsınız, öyle rahatsızsınız ki, kim aldı, kim giydi sizleri geçmiş senelerde, hala şaşırıyorum elime her aldığımda.. 

3 yorum:

  1. Cok hoş bir moda yazisi olmuş. Sanki oturup sohbet eder gibi. Oversize kaban olayini bende s3vemedim. Sevemiyecegim.

    YanıtlaSil
  2. uzun zamandır, kendim için giyiniyorum:) nasıl rahat hissedersem öyle yani. Keten ayakkabılarım ve strech kotum sağolsun, birde yün hırkam var bu ara dadandığım:)
    tek şikayetim kulaklarım:) bu sene kulaklarım üşüyor benim, bir de şapka alsam iyi olacak, takım tamamlanacak gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok, şu bant şeklinde olan örgü kulaklıklardan al, hani 80'lerde aerobik sırasında alna takılanlara benzer olanlardan. Hem insanın tepesi terlemiyor, hem de kulaklar sıcacık oluyor, ben geçen yıl tüm kışı onlarla geçirdim. Şiddetle tavsiye ediyorum.

      Sil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...