29 Aralık 2014 Pazartesi

Fındıklı

Bugün aslında evde olmak değildi planımız ama, yağmurla, fırtınayla uyandık, kar geliyormuş zaten..Dışarıda uzun zaman geçirilecek bir hava değil, ama evde geçirilecek en güzel günlerden biri işte..Arada bir dışarıyı seyredip, kah fondaki müziğe eşlik edip, kah sıcak bir şeyler içerek geçen bu günde, kahvenin yanına da pratik ama lezzetli bir şeyler hazırladım, hemen fotoğrafını çekip sizlerle paylaşmak istedim.


İçinde sadece fındık olan kurabiyecikler yaptım, kahvenin yanında nefisler, ama bayram şekeri gibi kullanılabilirler. 10-15 dakikalık bir çalışma, işte fındıklı kurabiyelerim:

440 gr.Toz Fındık
3 Yumurta Akı
110 gr.Pudra Şekeri
15 gr.Kakao
80 gr. Sıvı yağ

Pudra şekeri dışında tüm malzeme yoğurulur. Ceviz büyüklüğünde koparılıp yuvarlanan parçalar pudra şekerine bulanıp, yağlı kağıt serili tepsi,ye dizilir. 175 C fırında 10 dak. pişirilir.

Afiyet Olsun.. 

Acaba kalkıp başka bir şeyler daha mı pişirsem, bu bir kaç gün evde geçecek ve uzun olacak gibi görünüyor..

Yılbaşına kadar buralara uğrayamayacak olanlara şimdiden iyi yıllar diliyorum..


7 yorum:

  1. Vallahi kar kış bahanesiyle pişen bu kurabiye şahane, gerisini bilmem .
    Elifciğim dilerim 2015 hepimize çok iyi gelir. Giden yıldan pek hoşnut kaldığımı söyleyemiyeceğim çünkü .
    Öpüyorum tatlım !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ben de hep onu diliyorum ve bu yıl gibi bir yıl daha görmek istemiyorum..Aydınlık bir yıl olsun diliyorum hepimiz için.

      Sil
  2. elif nilgüne katılıyorum,kar bahanesiyle mutfak hayatım artı da arttı:)) sonrası ah,ah!
    mutlu yıllar
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun, yeni yıla iştahlı, sağlıklı girelim, biraz tombulluktan kimseye bişey olmaz, seneye bakarız çaresine :)) Mutlu yıllar

      Sil
  3. elift senin sayfanda her daim fırından çıkmış lezzetler görmek bana çok iyi geliyor. lezzetlerle dolu bir yıl olsun, mutlu yıllar.

    YanıtlaSil
  4. Hooopp bir lokmada mideye olmuş bunlar:)
    Elifçim ellerine sağlık, mutlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. En son içtiğim fındık aromalı filtreli kahveyi hatırlattınız :)

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...