9 Nisan 2015 Perşembe

Bütün İşlerin Arasında Bir de Kakaolu Tart


Merhaba dostlar, daha yeni oturuyorum desem yalan olmaz..Yemekle uğraştım, havlumu tamamladım, kurdelesini falan diktim, biraz runner'ımı işledim, mutfak önlüğümün dikişlerini tamamladım, hobi odama biraz çeki düzen verdim, arada bir de pratik mi pratik bir tart yaptım, onu da mideye indirip ancak gelebildim. 

Bitenleri zaten paylaşacağım, sabırsızlanıyorum hatta, ama kakaolu tarttan başlayalım. Pek pratik tariflere yüz vermem biliyorsunuz. "yalancı bilmem ne", "falancadan pratik filanca", "ev yapımı-yani şişirmece feşmekan" gibi tarifleri sevmiyorum ben. Hayatta aceleye getirilmemesi gereken şeylerden birdir benim için yemek, hiç vakti,m yoksa peynir ekmekle doyar, tereyağı reçelle tatlandırırım ağzımı, ama pişireceksem, "allahına kadar" derler ya, öyle olmalı benimkiler..Özenilmeli, uğraşılmalı, yavaştan alınmalı yemek aşk gibi, dost sohbeti gibi, alışveriş gibi :))


Ama bu tarif pratik işte, yapacak bir şey yok, pratik ama farklı ve hiç de pratik gibi değil, başka bir şey bu, özellikle de kreması..Negro bisküvilerden kullandım ben ama canınızın istediği her türlüsü de olur..Pembe Marshmallow şekerleri ile yaptım ki, beyaz isteyen hatta mavi isteyen için de seçenekler mevcut tabii şekerleme raflarında..Kreması tabanın üzerine ilk döküldüğünde oldukça sıvı görünebilir gözünüzü ama durun, buzdolabına girer girmez sertleşiyor, tam kıvama geliyor..Şekerimizi zıplatmayalım, verdiğimiz kiloları geri almayalım diye yavaştan gitsek de bu "kahve yanında tatlı bir şeyler" konusunda, el yapmak istiyor, dil tatmak istiyor, evin beyi zaten dünden hevesli, iki ileri bir geri idare ediyoruz işte..Ama bu tart, her tür işin arasında ortaya çıkarılıverecek bir ikramlık, anlatayım bakın...


300 gr. Kakaolu Kremalı Bisküvi
50 gr.Bitter Çikolata
50 gr.Margarin
125 ml.Süt
125 gr.Pembe Marshmallow
375 ml.Hazır Krema
1 pk.Toz Krem Şanti

Bisküviler, çikolata ve erimiş margarin rondodan geçirilir. Dibine stretch film serilmiş bir tart kalıbının dibine, yanları yüksek olacak şekilde bastırılarak yayılır. Buzdolabına kaldırılır. Bir tencerede süt ısıtılıp, içine marshmallowlar atılır. Krema eklenir. Tencere ateşten alınıp içine krem şanti ilave edilerek çırpılır. Tabanın üzerine dökülür. Tekrar buzdolabına kaldırılır. Krema donduktan sonra tartın üzeri bisküvi kırıkları ve şekerlerle süslenir.

Afiyet Olsun, elimdeki biten işlerle tekrar görüşmek üzere..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...