29 Mayıs 2015 Cuma

Kepekli Lezzetler


Merhabalaaaarrrr, benimle yine kepekli bir şeyler yemeğe var mısınız? Bu seferki ceviziyle, üzümüyle pasta tadında ekmekçikler..

Bu yumuşacık ekmekler insana kepeği sevdirir, çörek havasında olduğundan içindeki çocuğu teselli eder, inanın bana.. 

İstanbul'da oturanlar özellikle daha kolay ulaşabildiklerinden bilirler, belediyenin ruşeymli veya cevizli ya da benim favorim kayısılı-fındıklı ekmek çeşitlerinin lezzeti başka oluyor, işte bu ekmekçikler yarışır onlarla, o kadar söylüyorum ve tarife geçiyorum.

1,5 su bardağı Ilık Su     
1 pk.Instant Maya     
4 su bardağı Kepek Unu     
1,5 su bardağı Beyaz Un     
1 tatlı kaşığı Tuz     
1 çay bardağı Dövülmüş Ceviz     
1 kahve fincanı Kuru Üzüm     
2 çorba kaşığı Sıvı yağ   

Bir kapta tüm malzeme karıştırılıp yoğurulur. Oda sıcaklığında üstü kapalı olarak 30 dak. Bekletilir. Süre sonunda un serpilmiş tezgahta tekrar yoğurularak küçük ekmekler hazırlanıp hafif yağlanmış bir tepsiye dizilerek 180 C fırında 30 dak. Pişirilir. Fırından çıkınca üzerlerine ıslatılmış temiz bir mutfak bezi örtülerek bir kaç dakika bekletildikten sonar servis yapılır.

Afiyet Olsun. 

Şimdi izninizle, biraz da blackwork diyerek biraz bir şeyler işlemeye kaçıyorum.


4 yorum:

  1. Bu minik ekmekler ne lezzetli olur ama ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Ben de halk ekmeğin, kayısılısıns vurgun olanlardan biri olarak, muhteşem olduğuna insnıyorum;) ellerine sağlık ve afiyet olsun tabii ki;)

    YanıtlaSil
  3. Fırsat buldukça blogunuza severek bakıyorum paylaşımlarınız çok güzel ellerinize sağlık bizlerde sizin gibi yoğun iş yaşamından sonra emekli olup güzel işlerle uğraşmanın hayatı daha da renklendirdiğini inanıyoruz.Sağlık ve mutluluk sizinle olsun

    YanıtlaSil
  4. İçinde ceviz ve üzüm olduğuna göre çok lezzetli olmalılar, ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...