18 Haziran 2015 Perşembe

Ramazan

Bu yıl her zamankinden daha da heyecanlı karşılıyorum bu özel ayı..Her yıl aile büyükleri ile iftar sofralarında bir araya gelmek önemliydi benim için, bu geleneksel günleri ritüelleri ile, olması gerektiği gibi, tam da çocukluğumuzda yaşananlar gibi geçirmeye gayretim hep vardı..Ama geçen yıllarda o iftar masalarından eksilenleri hatırladıkça, "iyi ki özenmişim" diyorum, "iyi ki üşenmemişim, iyi ki yaşamışım, yaşatmışım o anları" diye seviniyorum ve bunlar aklıma geldikçe, daha çok anı biriktirmeye çalışıyorum işte..Yeni nesil akıllı telefonları ile fotoğraf biriktirirken, "baakk, bunu da burada şunlarla yemiştik" derken birbirlerine, ben o anıları hafızama, kokuları burnuma, tatları damağıma kazımaya çalışıyorum, sanıyorum ki, giderken ardımızda fotoğrafları bırakacağız ama bu güzel anlar ruhumuzun bir yerlerine sıkışıp bizimle gelecekler uçtuğumuz yerlere..

Bu duygularla hazırladım bu iftarlık örtümü..Runner ve sıcak pidelerin üstünü örtmek için bir ekmeklik örtüsü..İşlemesiydi, dikmesiydi, biraz telaşa verse de beni zaman olarak, biraz parmaklarımda minik zedelenmeler yapsa da işlemekten, yani alelacele işleyip durmaktan, bitti, sırasını bekliyordu, o da geldi işte nihayet..

Örtümle birlikte şerbet için, hurma için, masadaki süslenmesi mümkün bilumum ıvır-zıvır için de hazırlıkları belli bir şamaya getirdim ki, Ramazan da tam bu sırada çıktı geldi işte..


Herkese hayırlı, en güzel anılarla geçecek bir Ramazan diliyorum..Kendi içimize de dönelim bu ramazan ve başladığımızdan farklı birer insan olarak bitirelim bu güzel ayı.. 







1 yorum:

  1. Mis gibi sıcacık pideleri örtecek naif bir örtü...
    Ellerinize sağlık.

    İç dünyamıza döneceğimiz, güzelliklerle tamamlayacağımız bir ramazan olsun inşallah.

    Bu arada, Nurdan Hanım'ın bir kanaviçe etkinliği var.
    Linki paylaşayım: http://nurdanishere.blogspot.com.tr/2015/06/continuation-devam.html
    Kanaviçesever biri olarak belki katılmak istersiniz diye geçti içimden:)

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...