29 Eylül 2015 Salı

Bu Benim, Yani Aslında Bu, Benim


Yok bu benim örtüm anlamında değil, benim işlemem, benim kanaviçe de demiyorum, "bu örtü tam ben" demek istiyorum aslında.

Doğal ve solgun rengi ile belki ilk bakışta çekmez dikkatinizi odaya girdiğinizde ama, gözünüz renklere, şekillere, desenlere alıştıkça, parlar durduğu köşeden. Bağırmaz, sessizdir, sakindir ama anlatır eninde sonunda istediğini..

Sayılıdır, saygılıdır..Büyüklerini sayar, özel günleri, bayramları kandilleri bilir, hatırlar..

Karelerinden dışarı çıkınca pek rahat etmez, kuralcıdır, katıdır bazen ama o çerçevede değişikliklere hep açıktır. Bir gün salon masasının üstünü süslerken, bir gün yatak odasında allıkların, pudraların tozuna bulanmaktan yüksünmez. Kirlenmekten, lekelenmekten korkmaz, bilir ipliklerinin arasındaki cevherin onu her daim temiz tutacak gücünün olduğunu, zaten korkmaz öyle sıcak sudan, çitilenmekten, ütülenmekten. Yaşadıkça, örttükçe, örtüldükçe güçlenir, eskidikçe parlar üzerindeki desenler..

Sizin de var mı böyle sizi anlatan bir şeyleriniz merak ettim doğrusu..Vardır, mutlaka vardır..Ben inanırım ki insanın beğenerek aldıkları, severek ürettikleri hep kendisini anlatma telaşındandır etrafındakilere bilinçaltından da olsa..İnsan, en ketum, en yabanıl, en sessiz insan bile ister kendini fark ettirmeyi, dikkat çekmeyi değilse de anlaşılmayı..İstemez mi?

6 yorum:

  1. ne güzel yazmışsınız. vardır bir yerlerde herkesin geçmişinden gelen ufak tefek böyle anıları.
    şarap gibi yıllandıkça güzelleşir, kullandıkça özelleşir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onları kaybetmedikçe kendimiziz belki de:))

      Sil
  2. Aklımda buna benzer bir yazı yazmak vardı Elif Hanım; mutluluk kaynağımız olan nesneler minvalinde bir yazı.
    Okuyunca "nasıl bir tesadüftür bu" dedim:)

    Eğer el işi göz nuru eşyalarımız temelinde konuşacak olursak; kanaviçelerim ve keçeden yaptığım kuşlar ve çiçekler benim için özeldir.
    Küçük bir çerçevenin içinden gülümseyen rengarenk bir kuş yada renkli etekleriyle bir hatun kişi beni mutlu etmeye yetiyor:)



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalp kalbe karşı derler:))

      sade, özenli, öylesine değil, emekle ve neşeyle..sensin işte bu arkadaşım..

      Sil
  3. el emeği işlere bayılıyorum. Harika olmuş.

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...