18 Eylül 2015 Cuma

Üzgünüm Trifle


Seni hafife almıştım bunca zamandır..Evdeki artıklardan yapılabilecek bir şey gibi görmüştüm, bir tür yumurtalı ekmek gibi bayat ekmekleri çöpe atmamak için uydurulanlardan..

Pasta gibi dümdüz kesilemeyişinden utanmıştım, kepçe ile şöyle tabaklara tepeleyerek ikram etmekten çekinmiştim, hani şöyle lapa gibi, ayıptır benzetmesi-yal gibi..

Evdeki o bir kasede bir araya getirilecek artmış lezzetlerin birbirine uymamasından, uyduruk, özensiz, şekilsiz bir şey çıkmasından ortaya, korkmuştum, seni çook ama çook hafife almıştım, üzgünüm..


Evde bir süredir bekleyen kedidillerini, başka bir pastadan artan krema ile nasıl bir şekle sokarım derken, internet aklıma soktu bu trifle fikrini ve ve manavdan aldığım taptaze bir kutu böğürtlen ile adım attım her şeye..  

Ben, amatör pastacı, kurabiye meraklısı, cupcake delisi, çikolata heveslisi ben, yaşımca truffle denemesine imza atmış, laf aramızda yapılışından çok da hazzetmemiş ben, trifle denen ıvır zıvır kasesini ilk deneyişimle aşık oldum. Oldum değil, olduk, o iri boy cam kasenin içinden çıkamadık o gece.. 

Ve bu maceralar böyle devam etti, şunlusu, bunlusu derken trifle kasesine de kavuşunca sonunda, sizinle de paylaşmak istedim bunlardan bir tanesini..Ben bizim evde nelerle doldurduğumu anlatayım kasemi, siz de kendinizdekilerle kendi sonsuz sayıdaki versiyonlarınızı yaratırsınız nasılsa, başlayınca durulamayan bir şey bu..Muzlu trifle en kısa adıyla..

Evdeki kedidillerini 1,5 çay bardağı süt ve 2 çorba kaşığı şeker karışımı ile ıslatıp, kasenin dibine ve yanlarına dizdim. Üzerine en hızlı yapılanlarından puding, muzlu Creme Ole.

Üzerine evdeki hurmalardan, fındıklardan, muzlardan dilimledim, bolca..Bir tavada 1 çay bardağı toz şekeri karamel yapıp, üzerine 1 çay bardağı krema ekleyip kaynattım, ocaktan alıp 25 gr.Margarin ekleyip, soğumaya bıraktım karamel sosumu. Soğuduğunda hepsinin üzerine gezdirdim. 

En üste yıldız yıldız krem şantiler sıktım, son dokunuş yine biraz karamel sosu..

Bu tatlı, evdeki tahin helvasını ekmek arası yemek gibi, lokumu bisküvi arasına sıkıştırmak, leblebiyi kuru üzümle birlikte ağıza atmak, sana yağı sürülmüş ekmeğe toz şeker serpip dişlemek gibi..Yani tamamen doğaçlama, ama çok haylazca, çok hesapsızca, çok doyulmazca..  


Akşamları televizyondan çok bir şeyler üretmek ile geçer bizde..Ama eğer o akşam güzel bir film izlemek varsa aklımızda, çekirdek çitlemek, Alaska Frigo yemek, ille de çay içmek gibi ritüellerin yanına ekleniverdi trifle bizim için. Bisküvilisi, keklisi, meyvalısı, yemişlisi, listeler uzayıp gidiyor bizde, trifle keyfi hiç değişmiyor bugünlerde..Kahve keyfi mi? o konuya hiç girmiyorum bile, damarımızda akan kan gibi oldu, onun yeri hep ama hep ayrı..  


4 yorum:

  1. çok pişmanım :)))) keşke bu sayfaya girmeseydim. ne yapacağım ben şimdi, bu nasıl güzel bir şey...harika olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok, fırsata dönüştür bunu hemen, bu hafta sonun böyle geçsin, pişman olmazsın :))

      Sil
  2. harika görünüyor.... benim de yapmam lazım hemennnn..

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...