16 Kasım 2015 Pazartesi

Hem Pestolu Hem de Rulo


Kadıköy'de geçti bugün..Bebeklerim için biraz kumaş baktım, kumaşların o sonsuz dünyasına dalınca çıkmak kolay olmuyor..Eşim için müzik aleti satan bir kaç dükkana uğradık, kapı zili dışında bir şey çalamayan beceriksiz parmaklarımdan utandım doğrusu, müziğin o sonsuz dünyasında dolaşırken..Bir de maketleri var tabii bizimkinin..Maket dükkanlarında işlerimiz vardı, minicik uçaklardan, gemilerden, arabalardan başka o minicik evler, trenler, tren yolları..O minicik büyülü dünyalarda kendimi kaybettim..Keşfedilecek, denenecek ne çok uğraş var, ne çok hobi, ne çok zevk, üretilebilecek ne çok güzellik var..İnsan hepsini birden yapabilmeyi, hepsi için yetenekli olmayı, hepsi için vaktinin olmasını istiyor, hepsini birden istiyor işte nefs..

Evde elimdeki işler var, bir de mutfak merakım..Attım kendimi mutfağa denemediğim ve hatta beceremediğim işlere inat ve yaşadığımız her günle birlikte giderek kısalan zamanımıza inat, taze ekmek kokusu fesleğen ve sarımsak kokularına karışırken, "tamam" dedim, "hiç yoktan iyidir, yapabildiğim bir şeyler de var neyse ki.."

Keyifli bir hafta diliyorum herkese bu köpük hafifliğindeki Pestolu Rulo Ekmeklerin tarifini verip, "becerebildiğim başka ne işler var?" diye bakmaya giderken.. 

1 su bardağı Su   
2 su bardağı+6 çorba kaşığı Un   
2 çorba kaşığı Sıvı yağ   
1 tatlı kaşığı Tuz
1 tatlı kaşığı Toz şeker                                             
4 çay kaşığı Maya       
Pesto Sos İçin: 
25 gr.Taze Fesleğen   
Tuz     
1 diş Sarımsak     
10 gr.Çam Fıstığı     
30 gr.Rende Parmesan     
60 gr.Zeytinyağı   

Bir kapta un, tuz, şeker, maya, yağ ve su yoğurulur. Üzeri kapalı olarak oda sıcaklığında 1 saat bekletilir. Bu sırada rondoda tüm pesto sos malzemesi püre yapılır. Hamur yoğurularak elle açılır. Üzerine pesto sosu sürülür. Hamur 12 dikdörtgen parçaya kesilerek her bir parça rulo şeklinde sarılır ve kat yeri alta gelecek şeklide yağlanmış tepsiye yerleştirilir. Üzeri kapatılarak oda sıcaklığında 45 dak. Daha bekletilir. 200 C fırında 20 dak.pişirilir.

Afiyet Olsun.


5 yorum:

  1. ellerine sağlık canım.tarif çok lezize benziyor.en kısa sürede denemeli.sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ah, şu her şeyi yapma, hepsine bulaşma isteği ben de de var. Ne yapıcaz bilmem.
    Amaan, en iyisi mis kokulu ekmeğe bakmak. Pesto sos denemiş, çok da beğenmiştim.
    Afiyetler olsun efendim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. :))) çok güldüm doğrusu, ( kapı zili ) aynı durumdayım malesef ve kesinlikle kesfedilecek bi dolu şey varken, şu an için sadece mutfakta zaman geçiriyor olmaya, buna da şükür mü demeliyim, üzülmelimiyim bilemedim. Ama bir şeyler yapmak lazım onu biliyorum :))
    Pesto sosuna bayılırım, fevkalade görünüyor ekmekcikler ;) ellerine ve emeğine sağlık..
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. "hiç yoktan iyidir, yapabildiğim bir şeyler de var neyse ki.." bu nasıl bir cümle yahu! Sen ki bu kadar marifetliyken, bunca güzel şeyi başarabilirken? Haksızlık etmişsin kendine bence, hatta kendinden özür bile dilemelisin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan açgözlü, gözü doymuyor, hep daha çok yapabilmek istiyor, daha çok öğrenmek istiyor, daha çok bilmek istiyor, ne çare ki zaman kısıtlı, insan doğası yetersiz..Offf ooff..40'tan sonra daralan zaman mı böyle yapıyor bizi, yoksa bu telaşlarla biz mi zamanı daraltıyoruz onu da bilemiyorum şimdi :)).

      Sil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...