19 Aralık 2015 Cumartesi

Yemek Zamanı




Şimdi ben bir koşu gidip geldim ya, burada kışı ardımda bırakıp bir de bu mevsimlerarası koşuşturmacada adet edindiğim üzere yine bir iyi üşüttüm ya, zaten yıl bitiyor diye düşününce üzerine bir de, şu aralar benim için "yemek zamanı"..


Evi özlemişiz yine, hem de çok..Yaş ilerledikçe evden uzakta daha az kalabiliyoruz, koşa koşa geri dönüyoruz, zaten ev kedisiydim, sevgim iyice aşka dönmeye başladı..Evde olmak, evi koklamak aynı zamanda..Fırından eve yayılan mis kokuları içine çekmek..Ocakta kaynayan suyla çayı değil huzurunu demlemek, kahveyi, kahveden de çok mutluluğu köpürtmek..Ooohh, ev gibi yok beee... 

Sıcacık çayların yanına yumuşacık haşhaşlı mercimekli börek..Fotoğrafını çekene kadar beklemesi bile zordu:))

1 çay kaşığı Toz şeker     
1 çorba kaşığı Instant Maya    
1 su bardağı Ilık Su     
6 su bardağı Un     
230 gr.Margarin     
1 çay bardağı Haşhaş Tohumu     
Tuz
İçi:      
1 su bardağı Haşlanmış Yeşil Mercimek     
1 çay bardağı Çekilmiş Ceviz İçi     
Tuz
Üzeri: 
2 Yumurtanın Sarısı       

Margarin eritilip, diğer tüm malzeme ile birlikte yoğurulur. Oda sıcaklığında üzeri kapalı olarak 30 dak. Bekletilir. Hamur 8 bezeye ayırılır. Her biri tabak büyüklüğünde açılarak 4 üçgen olacak şekilde ortadan kesilir. Bir kapta mercimek, ceviz ve tuz karıştırılıp üçgenlerin geniş kenarlarına paylaştırılır. Sigara böreği gibi sarılarak Yağlanmış tepsiye dizilir.Üzerlerine çırpılmış yumurta sarısı sürülerek 180 C fırında 30 dak. Pişirilir.

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...