27 Mayıs 2016 Cuma

Hem Yemelik Hem Okumalık


Tarihle çok aram yoktur benim..Savaşların tarihlerini, hangi padişahın kimden sonra geldiğini vs. pek tutamam aklımda..Çok da önemsemem galiba.. Hafızam çok parlak değil, ondan da olabilir..Okul yıllarında pek çok şiirle doldurduğum hafızam, iş tarihe ve insan isimlerine geldiğinde, duruverir..

Ama tarihin sevdiğim kısımları da vardır tabii..O sebep sonuç ilişkileri büyüler beni.."öyle olmasaydı, şimdi belki de böyle olurdu" ları severim..Zaman içinde değişen alışkanlıkların şekillendiği ev tasarımlarına, değişen adetlerin değiştirdiği giyim şekillerine bayılırım..Ama en çok, en çok da zamanla, teknolojiyle, yıllar içinde değişen doğrularımız-yanlışlarımızla değişen mutfaklar, yemekler cezbeder beni.. 


Yine öyle bir kitabı, tadı damağımda kalarak, en kısa zamanda baştan sona tekrar okuma kararı alarak tamamladım..Hatta aklımdan, kendi kişisel tarihimdeki yemek alışkanlıklarımın değişmesini, yıllar, olaylar, insanlar çerçevesinde kategorilere ayırarak aklımdan kendi kitabımı yazmaya bile başladım..Ama  yok yok, ben sürekli, okuma-yazmayı öğrendiğim günden beri bazen kullanılmış kağıtların arkalarına, bazen sadece aklıma sürekli yazarım, yazarım, yazdıklarımı okurum, vazgeçerim..Ciddiye almayın beni bu konuda çok fazla..


"Çayın yanına cupcake olur"muş madem, o zaman bir güzel ballı cupcake tarifi vereyim bu gün..Hafta sonu yağmurlarında evinde çayla kek yemek isteyenler için..Ama dışarı çıkacaksanız, yağmurlu günlerde yapılabilecek en güzel şeylerden birini yapın, bir kitapçıya gidip, ruhunuzu en doyuran kitaplardan birini seçip, hemen oracıkta okumaya başlayın..Bazen kitaplar cupcakelerden bile lezzetlidir..

225 gr. Margarin     
190 gr.Bal     
100 gr.Esmer Şeker     
3 Yumurta     
300 gr. Un     
1 çay kaşığı Kabartma Tozu
Butter Cream:  
110 gr.Margarin     
350 gr.Pudra Şekeri     
6 çorba kaşığı Süt     
Vanilya

Bir tavada yağ eritilip içine bal ve şeker eklenip, şeker eriyene kadar karıştırılır. Oda sıcaklığına gelene kadar bekletilir. Bir kapta yumurtalar çırpılır. İçine ballı karışım, un ve kabartma tozu eklenerek tekrar çırpılır ve cupcake kağıtlarına paylaştırılır. 160 C fırında 25 dak. pişirilir.
Süsleme kreması için tüm malzeme çırpılır. Soğuyan cupcakelerin üzerine krema torbası ile sıkılır. Şeker hamuru ile süslenir.

Afiyet Olsun..

4 yorum:

  1. Niye hep bu sayfalardan sonra soluğu mutfakta alıyorum?
    Ya pişiriyor, ya tüketiyorum :)
    Çok lezzetli görünüyorlar canım. Bir önce ki postta o kurabiye mühürlerine de bayıldım. Önemli olan ne var ne yoksa atıp sadeleşmek değil, üzülme.
    Ne ile mutlu olduğunu bilip, bunun dışındakilerden yana hafiflemek ;=)
    Sevgiler, güzel bir hafta sonu dileklerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsun aslında, önceliklerei belirleyip, onların kapladığı alanı genişledik, öbürlerininkini azaltmak..Harikasın..Öpüyorum çok..

      Sil
  2. Ben kitapla doyursam ruhumu da midemi de iyi olacak artık !
    Hafifleme arınma isteği hep havaların yüzünden , geçer gider takılmayalım fazla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz da benim ruhumun kokoş tarafı ile titiz-düzenli-sade tarafının hiiiç bitmeyen kavgası..Havalardandır inşallah :))

      Sil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...