6 Mayıs 2016 Cuma

Mis Kokulu Rüyalar


Güzel düşlerle uyanılan sabahların kahvaltısı da başka olur..Kimse günün kahvaltı ile güzelleştiğini söylemesin, öncelikle güzel bir rüya gerekir benim için güne güzel başlayacaksam..Kötü rüyalarla uyanıp, bütün gün surat asarak dolaştığım, etkisinden kurtulamadığım, ertesi gece uyumaktan korktuğum çok olmuştur, ben önem veririm rüyalarıma, bana söylediklerini dinlemeyi severim rüyalarımın..


Ama güzel bir uykuyu, hele de güzel rüyalarla kalkılan bir sabahı güzel bir kahvaltının, hadi itiraf ediyorum, güzel bir ekmeğin veya çöreğin tatlandırdığını da kabul ediyorum artık..Kahvaltıyı sevmeye biraz da olsa yaklaştığım hayatımın bu yeni perdesinde, kahvaltıdan çok kahvaltılık hazırlıklar galiba beni heyecanlandırıyor hala ama, olsun..


Zeytinli Çörek..Zeytinli ekmek diyelim kısaca, o yumuşaklıkta çünkü..Mayalanma süreçleri sebebiyle akşamdan hazırladıklarımdan..Sabah ısıtıldıklarında yeni pişmiş gibi oluyorlar ve işte o fırından yükselen koku eşliğinde yataktan doğrulmak yok mu? İşte kahvaltıyı bilmiyorum ama, bu fırından yayılan evde pişen ekmeğin rüyalara karışan kokusunun mutlulukla kesin bir ilgisi var:))

3 su bardağı Un     
½ pk.Instant Maya     
1 tatlı kaşığı Tuz     
1 tatlı kaşığı Toz Şeker     
1 Yumurta     
100 gr.Oda Sıcaklığında Margarin     
1 çay bardağı Ilık Süt     
1 su bardağı Çekirdeksiz Siyah Zeytin     
Kekik

Bir kapta zeytin ve kekik dışındaki tüm malzeme yoğurulur. Üzeri kapalı şekilde oda sıcaklığında 45 dak. Bekletilir. Hamur ½ parmak kalınlığında açılarak üzerine zeytin serpilir, rulo yapılır. 2 parmak kalınlığında dilimlenerek her bir parça yuvarlanır ve fırın tepsisine dizilir. Üzerlerine zeytinyağı sürülüp, kekik serpilir. Yine oda sıcaklığında 25 dak. Daha bekletilir. 180 C fırında 20 dak. Pişirilir. Fırından çıkınca üzerlerine nemli bir mutfak bezi örtülerek birkaç dakika bekletilir. 

Afiyet Olsun..Rüyalarınız hep mis koksun..

1 yorum:

  1. Ellerinize sağlık ben de bu malzemeyle pide şeklinde yaparım.Ekmek gibi dilim dilim kesip servis yaparım.

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...